تسمه بسته بندی فلزی

انواع تسمه بسته بندی فلزی

یکی از اجزای جدایی ناپذیر بسته بندی و حمل بار، به خصوص بارهای سنگین، تسمه های بسته بندی فلزی هستند، که از گذشته های دور تا به حال کاربرد ها بسیاری داشته اند و در حین جا به جایی بار از حرکت وسایل وآسیب رساندن به آنها جلوگیری می کنند.اگر بخواهیم به طور کلی تسمه های بسته بندی فلزی را تعریف کنیم، برشی از سطح فلز است که بهترین و امن ترین روش بسته بندی بار می باشد که در ابعاد و اندازه های مختلف(۱۳٫۵ و ۱۶ و ۱۹ و ۳۲ میل در ضخامت‌های ۰٫۶ الی ۱٫۱۵) تولید می گردد و همراه با بست موجود می‌باشد.
شرکت آریا صنعت کرن تولید کننده ی انواع تسمه های بسته بندی فلزی با توجه به نیاز ودرخواست و سفارش شما مشتریان عزیز می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز تسمه بسته بندی فلزی با کارشناسان ما در ارتباط باشید:

۰۹۱۲۹۵۲۳۲۴۶

۰۳۱۴۶۴۱۳۰۸۱-۵ داخلی ۱۰۱

آنچه در این متن خواهید خواند:

تسمه بسته بندی فلزی چیست؟
روش تولید تسمه های بسته بندی فلزی
انواع تسمه های بسته بندی فلزی
چگونه بهترین تسمه بسته بندی را انتخاب کنیم؟
ویژگی ها و مشخصات تسمه بندی فلزی
تسمه های بسته بندی برای حمل و نقل کالا
بهترین پوشش سطح برای تسمه های بندی فلزی
تسمه بسته بندی گالوانیزه
تسمه بسته بندی روغنی
مقاومت و دوام تسمه های فلزی
کاربردهای تسمه بسته بندی فلزی
جوانب مثبت و منفی تسمه های فلزی
موارد استفاده تسمه فلزی

تسمه بسته بندی فلزی چیست؟

تسمه‌ بسته‌بندی یا باندینگ نیز نامیده می‌شود .تسمه های فلزی رایج ترین وقدیمی ترین  نوع یک تسمه هستند که  بسیار با دوام و محکم اند.تسمه های بسته بندی فلزی در ابعاد و  اندازه های مختلف تولید می شوند.به طور کلی تسمه های بسته بندی  فلزی برای تثبیت، ترکیب، نگه‌داشتن، بستن اشیا استفاده می شوند.

اگر بخواهیم به طور کلی آنها را برسی کنیم مقاومت  کششی بالایی دارند و برای نگهداری ، بسته بندی کردن و جا به جایی  اشیایی که نیاز به ایمنی  دارند بسیار مناسب اند، زیرا هیچ گونه کششی ندارند و تغییر شکل نمی دهند، همچنین به علت وجود نیروی کششی بالا تغییر طول نمی دهد و جهت استفاده با دستگاه تسمه کشی دستی ، دستگاه تسمه کش پنوماتیک فلزی و دستگاه تسمه کش بدون بست مناسب می باشد.

تسمه های بسته بندی فلزیی برای بارهای ناهموار ،سنگین و دمای بالا مناسب بوده و از این رو نسبت به سایر وسایل حمل بار اعم از تسمه های سیمی و طناب ها برتری دارند. یکی از خواص تسمه های بسته بندی فولادی این است که به  آسانی آسیب نمی بیند و دچار مشکل و شکستگی نمی شود همچنین به دلیل استحکام بالا دچار خم شدگی نمی شوند و سفت و محکم بار را نگه داری می کنند.

به طور کلی از رایج ترین موارد استفاده از تسمه های بسته بندی فولادی میتوان به:

بسته بندی فلزات

مصالح ساختمانی

کویل های فولاد قوی و… اشاره کرد.

سایر کاربردهای رایج تسمه های بسته بندی شامل: ایمن سازی بسته بندی شیشه ها و ثابت نگه داشتن آنها در جای خود اشاره کرد، همین موضوع سبب می گرد

آسیب های وارد شده به شیشه ها در جا به جایی  به حداقل برسد.

یکی دیگر از کاربردهای تسمه های بسته بندی فولادی ایمن سازی بارهای سنگین و کانتینرهای بزرگ و…. است.

به طور کلی در حمل و جا به جایی وسایل کوچک و بزرگ از تسمه های بسته بسته بندی فلزی استفاده می شود

.

روش تولید تسمه های بسته بندی فلزی

ساده‌ترین روش تولید تسمه بسته بندی فلزی برش بر روی ورق فولادی و تولید آن است؛ به همین دلیل قیمت تسمه فولادی وابستگی شدید به  قیمت ورق در صنعت دارد. تسمه‌ها در کل کاربردهای متفاوتی دارند، ولی بیشترین کاربرد آن‌ها در بستن و محکم نگه داشتن  اشیا برای جا به جایی است.

انواع تسمه های بسته بندی فولادی

تسمه های فوق کششی

کششی

معمولی

چگونه بهترین تسمه بسته بندی را انتخاب کنیم؟

وقتی که تصمیم گرفتید چه باری را می خواهید جا به جا کنید، با توجه به نوع محصول ،بار و نیاز به ایمن سازی می توانید تسمه مورد نظر خود را انتخاب کنید.
با توجه به ابعاد،جنس بار، طول بار، وزن و…. می توانید از تسمه بسته بندی فولادی باریک و یا ضخیم و یا سفارشی استفاده کنید.
یکی دیگر از موضوعاتی که در انتخاب تسمه بسته بندی فلزی بسیار مهم ،این است که ببینیم جنسی که میخواهیم ببندیم آیا به تسمه بسته بندی گالوانیزه و ضد زنگ نیاز دارد یا نه ؟
زیرا برای بعضی از بارها باید باید با تسمه بسته بندی که ضد زنگ، ضد ضربه و ضد آب و فرسایش است بسته شوند تا آسیبی به بار نرسانند.
یک نکته را که باید خاطر نشان کرد تسمه های بسته بندی فولادی نسبت به سایر تسمه ها از قیمت مناسب تری برخوردار هستند.

ما در شرکت آریا صنعت کرن با استاده از فولاد با کیفیت انواع تسمه های بسته بندی فولادی را با توجه به نیاز مشتری تولید و عرضه می کنیم.

ویژگی ها و مشخصات تسمه بندی فولادی

  • عدم تغییر طول در اثر نیروی کششی بالا
  • عدم تغییر شکل به دلیل خاصیت فنری
  • لبه‌ های تیز
  • بسیار مستحکم و بادوام
  • دارای مقاومت کششی بسیار بالا
  • قدرت بالا در برابر شکستگی
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید

تسمه های بسته بندی برای حمل و نقل کالا

تسمه  بسته بندی فولادی به جابه‌جایی وسایل بزرگ‌تر و سنگین نیز کمک می‌کند. استفاده از تسمه های بسته بندی فولادی  همه چیز را با هم نگه می‌دارد. به این ترتیب، هیچ چیز نمی‌شکند، گم نمی‌شود یا از جای خود نمی‌افتد. شما بدون شک بسته بندیی اشیا را با تسمه ی فولادی بر روی کامیون‌های یا تریلی را هنگام عبور از جاده مشاهده کرده‌اید. تسمه بستن همه ی اقلام را در داخل کانتینرها در پالت‌ها و جعبه‌ها محکم می‌کند. به همین دلیل ، تسمه زدن می‌تواند به راحتی موارد کوچک‌تر مانند بسته‌های کوچکتر  را هنگام حمل و نقل ایمن کند.

استفاده از تسمه های بسته بندی بارها و بارها ارزش خود را ثابت کرده‌اندو مزایای بی شماری دارند. اگرچه بارهایتان سبک‌تر است و ممکن است نیازی به تسمه فولادی نداشته باشید. انواع دیگر تسمه ممکن است مقرون به صرفه‌تر و انتخاب مناسبی باشد.

به عنوان مثال تسمه پلی‌استر(پت) با یک تغییر بار کشیده و فشرده می‌شود. اگر به چیزی انعطاف‌پذیر نیاز دارید، ممکن است پت انتخاب خوبی باشد. اگر مواد شما در حین حمل و نقل در معرض جابه‌جایی قرار گیرند، استحکام فولاد به کار نمی‌آید. البته، یک ماده قابل کشش مانند پلی‌استر دوام کم‌تری نسبت به فولاد دارد. هر چیزی که دارای لبه‌های تیز باشد می‌تواند از پلی‌استر و هم‌چنین لاستیک و نایلون عبور کندبنابراین بارهایی مانند ورق‌های فلزی یا تیرهای آهنی باید  حتما با تسمه های فولادی بسته بندی شوند.

بهترین پوشش سطح برای تسمه های بندی فولادی

به طور کلی سطح نهایی تسمه های فولادی انواع مختلفی دارند که پرکاربردترین آن  عبارتند از:

روشن واکس زده شده(Bright, waxed)

سطح بدون رنگ(Blue-annealed, waxed)

سطح گالوانیزه(Zinc-painted, waxed)

سطحی که هر دو طرف آن رنگ شده است. (paint to paint)

به طور کل تسمه های بسته بندی که سطح آنها واکس زده شده است بیشترین کاربرد را دارند.

تسمه‌های بسته بندی گالوانیزه

در این نوع تسمه  بسته بندی  از ورق فولاد گالوانیزه شده توسط روکش روی استفاده می شود که از مزایای آن می توان به حفاظت از خوردگی و زنگ زدگی ومناسب برای مصارف و مناطق رطوبتی مقاومت بالا در حمل ونقل وآسیب دیدگی و برخورداری از خاصیت کاتدی که خراشیدگی و زنگهای جزئی آن ترمیم می گرددو از فولاد محافظت می شود.قیمت پایین (نسبت به دیگر فلزات ضدزنگ ماننداستیل)و عمر طولانی که در سایزهای ١۶.١٩.٣٢ ازضخامت ٠.۵تا ١.٢ برأی مصارف بسته بندی تولید و در اختیار صنایع قرار می گیرد.

به طور کلی تسمه هایی که از جنس های دیگر مانند پلی‌استر و…با گذشت زمان خراب می‌شود. تسمه های بسته بندی  گالوانیزه گزینه ی بسیار مناسبی  برای حمل و نقل و جابه جایی وسایل هستند.

آیا تسمه بسته بندی فولاد گالوانیزه برای شما مناسب است؟

گالوانیزه‌سازی باعث ماندگاری محصولات فولادی می شود.به طور خلاصه، مقاومت کششی فولاد گالوانیزه باعث می‌شود که گزینه اصلی برای بسته بندی بارهای سنگین باشد همچنین استفاده از تسمه بسته بندی گالوانیزه قوی‌ترین ،بادوام‌ترین ماده است. تسمه‌ فولاد گالوانیزه بار را در جای خود حفظ می‌کند. در برابر عوامل خورنده در محیط مقاومت می‌کند. به همین دلایل در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

تسمه های بسته بندی روغنی

تسمه های بسته بندی روغنی از ورق های فولادی st12و s14  ساخته می شوند

که ازاستقامت و نیروی کششی بسیاربالای فولاد برخوردار می باشد و دارای سطحی صاف وروغنی و چرب می باشد (به اصطلاح واکسی) و کاربردی آسان در دستگاه های تسمه کش دستی و پنوماتیک در جهت بسته بندی محصولات حجیم و سنگین میباشد که در ابعاد ١۶.١٩.٣٢ و از ضخامت ٠.۵تا ١.۵تولید و در اختیار صنایع قرار میگیرد

شایان ذکر است تسمه بسته بندی فولادی روغنی و گالوانیزه از لحاظ استحکام کششی و کش آمدن (Elongation) مشابه بوده و لی از لحاظ زنگ زدن تسمه روغنی در مجاورت رطوبت زنگ می زند ولی تسمه گالوانیزه دچار زنگ زدگی نمی شوند. تسمه های بسته بندی گالوانیزه  و روغنی به صورت رول به رول تولید و عرضه می شوند.

مقاومت و دوام تسمه فولادی

به طور کلی تسمه بسته بندی  فولادی ،قطعه فلزی است که ضخامت کم و طول و عرض زیادی دارد. ابعاد طول و عرض این محصول کوچک‌تر از ورق فلزی است. همانطور که میدانیم فولاد قدیمی‌ ترین شکل تسمه است تسمه‌های فولادی در برابر آفتاب و صدمات ناشی از گرما آسیب‌پذیر نیستند تسمه‌‌های فلزی برای استحکام و مقامتی که دارند ساخته شده‌اند. در حمل بارهای سنگین که ممکن است در حین انتقال فشار سنگینی را تحمل کنند، از تسمه  های بسته بندی فولادی استفاده می‌کنند. کاربرد تسمه به این شکل است که به مانند کمربندی به دور بار پیچیده می‌شود و آن را محکم نگه می‌دارد. البته تسمه‌های فلزی در صنایع مختلف کاربردهای گوناگونی دارند. مخصوصا در صنعت ساختمان‌سازی از ساخت آجر تا ساخت شیشه و چوب ممکن است که از تسمه فلزی استفاده کنند.

تسمه های بسته بندی فولادی  در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاومت می‌کنند. این بدان معنی است که تسمه‌های فولادی در گرمای شدید و هوای آفتابی خود را حفظ می ‌کنند. مواد دیگر در چنین شرایطی خراب می‌شوند. مقاومت کششی فولاد گالوانیزه حداکثر است. مقاومت کششی نیرویی است که برای کشیدن چیزی به نقطه شکستن آن لازم است.

مقاومت در برابر خوردگی

تسمه های بسته بندی مختلفی وجود دارند اما بهترین گزینه ی انتخابی تسمه های بسته بندی فولادی هستند زیرا به خوبی در برابر شرایط سخت آب و هوا مقاومت می‌کنند و همچنین فولاد می‌تواند در برابر خوردگی مقاومت کند.

 

جوانب مثبت و منفی تسمه های بسته بندی فولادی

فولاد یک ماده عجیب و همه کاره است.این ماده  بسیار شگفت‌انگیز و بادوام است.  تحمل اجناس فولادی بسیار زیاد است  و  روز به روز مقاومت فولاد با استفاده از ترکیبات شیمیایی  نیز در حال افزایش است.به عنوان مثال  هنگامی‌که پل گلدن‌گیت در دهه ۱۹۳۰ ساخته شد، در ساخت آن ۸۳۰۰۰ تن فولاد استفاده شد.که برسی کرده اند اگر این پل امروزه  ساخته می شد فقط نیمی از آن فولاد  مورد نیاز است.

تسمه‌های فولادی  خواه تسمه‌های فولادی ضدزنگ یا تسمه‌های فولادی گالوانیزه باشد  نیز یکی از کاربردهای باورنکردنی آلیاژ است و در مقایسه با سایر مواد تسمه‌بند دارای مزایای بسیار و معایب کمی است.

باید این نکته را خاطر نشان کرد تسمه‌ فولادی از قوی‌ترین تسمه‌هایی است که می‌توانید استفاده کنید.« مقاومت در برابر شکستگی»  مهم ترین دلیلی که باعث شده است این تسمه ها در جاهای زیادی استفاده شوند مقدار وزنی که قبل از شکستن می‌تواند تحمل کند بسیار زیاد است، و به این ترتیب انتخاب شماره یک برای بارهای سنگین است. در مقایسه با اکثر مواد تسمه‌ای، در برابر اشعه ماوراء بنفش نیز بسیار مقاوم است و باعث می‌شود با گذشت زمان هنگام قرار گرفتن در معرض هوای آزاد، خوردگی نداشته باشد. به طور کلی، این ماده بسیار مقاوم برای استفاده در محیط داخلی و فضای باز است. این موضوع می‌تواند در هزینه‌‌های تعمیر و نگهداری و جایگزینی مقدار زیادی صرفه‌جویی کند.

یکی دیگر از نکات بسیار مهم و حائز اهمیتی که باعث می شود تسمه های بسته بندی فولادی بسیار پر طرفدار باشند و در بسیاری از جاها استفاده شوند و روز به روز همه گیر تر شوند قابل بازیافت بودن تسمه های بسته بندی است که به طور کلی ۹۸% از فولاد جهان دوباره بازیافت و استفاده می شوند. همین موضوع سبب می گردد این تسمه های بسته بندی آسیبی به مححیط زیست نزنند

موارد استفاده تسمه فلزی

صنعت بسته‌بندی، طبیعتاً متکی به تسمه‌ بندی فولادی در زمینه بسته‌بندی است. از بستن  روزنامه‌ها به دکه‌های روزنامه‌فروشی گرفته تا جابه جایی قطعات آهنی و سنگین بزرگ و….

تسمه های بسته بند فولادی کاربردهای بسیار زیادی دارند که می توانیم به موارد زیر اشاره کرد:

  • بسته‌بندی و تسمه‌کشی صنایع فلزی
  • بسته‌بندی و تسمه‌کشی پروفیل
  • بسته‌بندی و تسمه‌کشی ترابری
  • بسته‌بندی و تسمه‌کشی آجر و سفال
  • بسته‌بندی و تسمه‌کشی موزائیک
  • بسته‌بندی و تسمه‌کشیMdf
  • بسته‌بندی و تسمه‌کشی چوب
  • بسته‌بندی و تسمه‌کشی شیشه

کلام آخر:

تسمه‌های بسته بندی فولادی با وزن به فروش می‌روند و نه طول آن ، زیرا فولاد به طور طبیعی در طول فرآیند تولید منبسط و منقبض می‌شود. قطعات فولادی ۳۰٪ قوی‌تر از ۱۰ سال قبل هستند. آن‌ها هم‌چنین از مقاومت بیش‌تری در برابر فرورفتگی برخوردار هستند. دیگر پیشرفت‌های مدرن شامل کاهش محتوای کربن برای تقویت مقاومت تسمه‌ فولادی است. شرکت آریا صنعت کرن تولید کننده ی انواع تسمه های بسته بندی فولادی در خدمت شما عزیزان می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.