بازارهای جهانی فولاد در مسیر صعود

دنیای معدن: گزارش هفتگی بازارهای فولاد منتشر شد.

سنگ آهن

در هفته ای که گذشت در بازار سنگ آهن وارداتی در چین متوسط قیمت سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد بهبود داشت و از ۹۶ دلار به بالای ۱۰۰ دلار هر تن سی اف آر رسید. جو بازار مثبت شد، خبرهایی از افزایش تولید میلگرد و کاهش موجودی بازار آن شنیده شد. شهر ژنگژو چین نیز اعلام کرد که ساخت پروژه های مسکن متوقف شده را آغاز خواهد کرد از این رو بازار کمی به بهبود تقاضای سپتامبر و اکتبر امیدوار تر شده است.

قراضه

هفته گذشته بازار واردات قراضه در ترکیه افت چشمگیری داشت و از ۴۰۰ دلار به کمتر از ۳۷۰ دلار هر تن سی اف آر رسید. معامله ها در قیمت های پایین نهایی شدند و روند بازار نزولی ماند ولی انتظار می رود با کاهش عرضه قیمت ها به زودی به کف برسند.

قراضه صادراتی سنگین کلاس ۲ ژاپن نیز ۸ دلار افت داشت و ۳۴۷ دلار هر تن فوب شنیده شد. متوسط قیمت قراضه وارداتی سنگین در شرق آسیا نیز از ۴۴۰ دلار به ۴۱۵ دلار هر تن سی اف آر رسید.

بیلت

هفته گذشته میلادی متوسط قیمت بیلت صادراتی سی آی اس ۲ دلار بالا رفت و ۵۲۸ دلار هر تن فوب ثبت شد. در بازار واردات چین بیلت از ۴۷۵ تا ۴۸۰ دلار به ۴۹۰ دلار هر تن سی اف آر رسید.

در بازار واردات جنوب شرق آسیا نیز قیمت بیلت از ۵۳۰ تا ۵۳۵ دلار به ۵۵۰ دلار هر تن سی اف آر افزایش یافت. در ترکیه نیز بیلت صادراتی از ۵۹۰ تا ۶۰۰ دلار به ۶۱۰ تا ۶۲۵ دلار هر تن فوب بهبود داشت.

مقاطع

هفته گذشته در چین متوسط قیمت میلگرد صادراتی از ۵۸۷ دلار به ۵۹۳ دلار هر تن فوب رسید.میلگرد صادراتی ترکیه ۱۵ دلار بهبود داشت و به ۶۷۵ دلار هر تن فوب رسید. میلگرد صادراتی سی آی اس نیز از ۵۸۵ تا ۵۹۰ دلار به ۵۹۵ دلار هر تن فوب دریای سیاه رسید.

همچنین در بازار داخلی امریکا میلگرد در ۹۹۰ دلار هر شورت تن درب کارخانه ثبات داشت. در بازار داخلی اروپا نیز میلگرد رشد چشمگیری داشته از ۹۵۵ یورو به ۹۹۰ یورو هر تن درب کارخانه رسید.

ورق

هفته گذشته میلادی ورق گرم صادراتی سی آی اس با ۲۰ دلار رشد به ۵۴۰ دلار هر تن فوب دریای سیاه رسید. متوسط قیمت ورق گرم صادراتی چین نیز ۵۸۵ دلار هر تن فوب شنیده شد که ۳ دلار رشد داشت. ورق گرم صادراتی ترکیه از ۶۵۰ تا ۶۸۰ دلار به ۶۸۰ تا ۷۰۰ دلار هر تن فوب بهبود داشت.

در بازار داخلی اروپا ورق گرم تا ۳۰ یورو رشد داشت و ۷۹۰ یورو هر تن درب کارخانه شنیده شد. در بازار داخلی امریکا نیز ورق گرم ۳۰ دلار بهبود داشته ۸۲۰ دلار هر شورت تن درب کارخانه ثبت شد.

همچنین اسلب صادراتی سی آی اس از ۴۳۰ دلار به ۴۴۵ تا ۴۶۰ دلار هر تن فوب رسید و اسلب صادراتی ایران نیز در ۴۳۰ تا۴۴۵ دلار هر تن فوب ثبات داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.